Шановні учні та батьки, колеги, гості! Вітаю Вас у моєму блозі!

Самоосвіта учнів

Шановні діти!
на цій сторінці ви знайдете матеріал, який допоможе при підготовці домашніх завдань.
Тут Ви знайдете інтерактивні вправи, флеш-ігри з:
  1. Математика

  2. Письмо та Читання

Пам'ятка з самоосвіти
1. Постав перед собою завдання самостійно поліпшувати свої до­сягнення в навчанні, виявляй при цьому наполегливість.
2. Подумай, які риси характеру потрібні тобі в самостійному жит­ті, які з них ти можеш сформувати в себе під час навчання.
3. Проаналізуй, як ти виконуєш навчальні завдання. Дай собі від­повідь на запитання:

• Для чого ти вчишся?
• Чи вмієш ти самостійно виконувати навчальні завдання?
• Як ти перевіряєш себе: під час виконання домашнього завдання; коли вже все виконаєш; плануєш, який вийде результат?
• Як довго ти можеш бути уважним і працездатним?
• У який час протягом дня ти працюєш краще?
• Чи вмієш ти зосередитися на навчальному завданні, коли тобі щось заважає? 
• Чи користуєшся ти пам'ятками під час виконання домашнього завдання?
Сім кроків до вміння організовувати свій час
  1. Складання списку справ.
 2. Упорядкування, класифікація справ у списку.
 3. Розподіл списку на два: список регулярних справ і список ін­ших справ.
  4. Перетворення нерегулярних справ на регулярні й точно спла­новані.
        5.  Розподіл регулярних справ на жорстко фіксовані в часі й ті, що мають часові рамки.
    6. Чітке фіксування в часі регулярних справ, закріплення за ними одних і тих самих годин.
7.           Визначення ступеня невідкладності нерегулярних справ, осо­бливо тих, які можуть перетворитися на термінові.
Про раціональний режим навчальних занять
1.  Необхідно в середньому після кожної години розумової праці робити десятихвилинну перерву для відпочинку.
2.  Відпочинок під час перерви має бути активним, саме це підви­щує чутливість нервової системи, зміцнює увагу й пам'ять, активізує розумову діяльність.
3.  Слід враховувати, що в першій половині дня більшість людей має вищу працездатність, ніж у другій.
4.Перш ніж стати до роботи, потрібно її продумати так, щоб у мозку склалася модель готової роботи і весь порядок трудових при­йомів.
5.  Потрібно обирати таку послідовність трудових дій, щоб ре­зультати вже виконаних операцій не були порушені наступними діями.
6.  Слід прагнути до поліпшення умов для виконання наступних операцій у результаті попередніх дій.
Пам'ятки з організації самоосвітньої компетентності учнів
Як готувати домашні завдання?
1.  Приступайте до роботи тільки після відпочинку.
2. Готуйте уроки «сьогодні на сьогодні»: це краща профілактика забування.
3. Починайте роботу з настановою запам'ятати надовго.
4. Під час виконання домашнього завдання чергуйте предмети різ­них циклів.
5. Постійно контролюйте якість виконаного завдання.
• Виконуй домашнє завдання в один і той же час.

• Приготуй все необхідне для завдань: зошити, підручники, олівці, лінійку. Правильно розташуй їх на робочому столі.

• Починай робити уроки з найбільш важкого для тебе предмету.

• Зосередься, не відволікайся. Ти повинен встигнути зробити уроки вчасно.

• Виконуй завдання чітко, акуратно.

• Приготуй завдання з одного предмета. Книгу, зошити і все необхідне з цього предмета відразу склади в портфель. Зроби перерву на декілька хвилин.

• Виконуй всі завдання, ще раз перевір у щоденнику, чи все ти взяв на завтра, чи з усіх предметів.
Як здійснити самопідготовку
1. Виконувати домашню роботу слід починати в точно встановле­ний час.
2. Перш ніж розпочати роботу, перевір готовність робочого місця.
3. Розпочинаючи роботу, зосередься, подумай, із чого почнеш.
4. Намагайся всі утруднення усунути самостійно.
5. Про завдання дізнавайся зі щоденника або закладки в підруч­нику.
6. Якщо забув правило, спробуй пригадати, перевір себе за підруч­ником.
7. Починай самопідготовку в певному порядку, наприклад: мова, математика, читання.
                          "Довідкове бюро"
допоможе тобі навчитися самостійно готувати домашні завдання
Як готувати письмове домашнє завдання
з української мови
      1.  Обов'язково проведи роботу над помилками, які ти зробив при виконанні попереднього письмового завдання. Використовуй пам'ятку роботи над помилками.
2.       Повтори правило, яке ти забув.
3.       Повтори задане правило.
        4. Придумай свої приклади, запиши їх. Перевір, чи правильно ти записав  слова, застосовуючи це правило.
5.       Уважно прочитай завдання до вправи.
6.       Подумай, що виконуватимеш спочатку, а що потім.
7.       Уважно прочитай всю вправу. Усно виконай завдання до неї.
8.       Акуратно виконай вправу письмово.
9.       Уважно переві свою роботу. 
Як виконувати  домашнє завдання
з літературного читання
1. Відкрий книгу на потрібній сторінці. 
2. Пригадай, про що дізнався на уроці. 

3. Прочитай текст уголос. 

4. Виділи незрозумілі слова, спробуй пояснити їх. 

5. Подумай, яка головна думка цього твору. 
6. Розділи текст на частини, дай заголовки. 
7. Перекажи за планом. 
8. Дай відповіді на запитання й завдання підручника. 
Робота над віршем
1. Прочитай вірш.
2. Підбери до нього малюнки.
3. Знайди образні вислови.
4. Підготуй відповіді на запитання.
5. Визнач слова з логічним наголосом.
6. Визнач місця для читання різним тоном і в різному темпі.
7. Прочитай вірш виразно.
8. Подумай, яка головна думка вірша.
Учись читати правильно 
1. Стеж за словами в рядку, не переставляй їх. 
2. Намагайся зрозуміти те, про що читаєш. 
3. При читанні будь уважним до кожного слова. 
4. Намагайся, читаючи про себе, не шепотіти й не ворушити губами. 
Учись читати виразно 
1. Пам'ятай: не можна прочитати виразно, якщо не розумієш змісту. 
2. Спробуй уявити собі те, про що читаєш. 
3. Визнач своє (та автора) ставлення до подій, персонажів, спробуй при читанні передати його інтонацію, виділяй голосом найважливіше. 
4. Визнач головне завдання в тексті (що і як ти хочеш передати). 
5. Читай чітко, вимовляючи слова, дотримуйся пауз у кінці речень, між абзацами та частинами тексту й розділовими знаками, які зустрічаються. 

ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ З ПРИРОДОЗНАВСТВА
1. Згадай без підручника, що було на уроці:
Прощо розповідав учитель? Які проводилися досліди? • Які розглядали таблиці, картини, карти?

2. Прочитай у підручнику запитання до уроку і дай на них відповіді.

3. Прочитай текст підручника.

4. Підготуйся відповідати за темою уроку:
а) продумай план відповіді;
б) розкажи матеріал за цим планом;
в) намагайся не просто розповідати, а й підтверджувати свої знання прикладами з дослідів, спостережень зі свого життя, з прочитаних книг;
г) зроби висновки;
д) відкрий підручник; за допомогою малюнків, тексту і висновків підручника перевір, як ти засвоїв (засвоїла) матеріал.

5. Виконай задані додому завдання. 

Заповіді читача для самостійної роботи з книжкою

1. Вибравши книжку для читання, пригадай, чи знаєш ти інші твори цього автора.

2. Прочитай передмову, анотацію, роздивись ілюстрації та виріши, про який час розповідає книга, про що вона.

3. «Товсту» книжку опановуй частинами.

4. Читаючи книжку, звертай увагу на те, де і з ким відбуваються останні події. Спробуй уявити й конкретну обстановку, і героїв.

5. Виділяй усе незрозуміле, формулюй запитання й намагайся знайти на них відповіді самостійно: через ілюстрації чи довідники.

6. Закриваючи книжку, ще раз подумай над змістом книжки в цілому, віднови в пам'яті головні події сюжету, образи персонажів і спробуй визначити, чим сподобалась тобі книжка, а чим - ні.

Взявши в руку книжку, прочитай

1. Заголовок.
2. Прізвище автора (чи відомі тобі його книжки?).
3. Де і коли видана книжка, для якого віку.
4. Анотацію, зміст, передмову (якщо вони є).
5. Розглянь ілюстрації, хто художник?

Поміркуй:

1) про кого і про що може йти мова у книжці?
2) чи хотілося б тобі прочитати її?

Ти прочитав книжку

Після цього:

1. Познач слова, значення яких тобі невідоме.
2. Яка основна думка книжки (про що хотів сказати автор).
3. Чому вчить цей твір?
4. Склади план.
5. Підготуй переказ.
6. Чи охоче ти читав книжку? Чому?
7. Назви дійових осіб.
8. Що ти дізнався про героя прочитаного твору?
9. Чи хотілося б тобі прочитати інші твори цього автора або на подібні теми?
Пам'ятка розв'язування задачі

1. Уважно прочитай задачу.
2. Подумай, про що в ній ідеться.
3. Знайди незрозумілі слова.
4. Подумай, що означає кожне число.
5. Виділи в задачі умову.
6. Про що запитується в задачі?
7. Чи можна одразу відповісти на запитання задачі? Якщо ні, то чому?
8. Що відомо, а про що треба дізнатися?
9. Згадай необхідні правила: всього (+), збільшити на ... (+), зменшити на ... (—) .
10. Ця задача проста чи складена?
11. Зроби короткий запис задачі, проаналізуй.
12. Склади план розв'язування.
13. Запиши розв'язання і відповідь.
14. Перевір розв'язання задачі. Склади обернену задачу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий